Kapitel 2; Då

¨Visst, det är lugnt nu och hon har det roligt med honom. Men efter allt som hon varit med om så känner jag att lugnet är rent tillfälligt! Hur mycket jag än hoppas att det inte är det!¨

Höstterminen 2010. Allt verkade normalt, en helt vanlig lunch med skratt från alla håll runt omkring bordet. Vi skämtade och kom in på temat ¨Vem är du kär i?¨. Så klart frågade jag om Serenah gillade Sam. Då var det bara på skoj men jag skulle ångra det så otroligt mycket senare!

En vecka senare. Rast. Alla spelade pingis förutom den bästa spelaren av dem alla, Serenah. Lyckligt såg jag på henne och tänkte ¨HALLELUJA! HALLELUJA! Äntligen blir jag inte ensam på rasten. Jag visste att pingis inte kunde förhäxa mina vänner för alltid¨. Men med en allvarlig blick släpade Serenah mig till ett mer tyst område på övervåningen.

- Vad är det? Du verkar vara övernaturligt dyster, sa jag.

- Agge... Du... Du vet det där du frågade mig förra veckan, sa Serenah.

- Nej, vad då för fråga?

- Du vet.

- Nej! Jag vet inte!

- Du frågade om jag gillade Sam och... jag tror att jag gör det.

Min mun började gapade, mina ögon förstorade sig och Serenah fnittrade p.g.a min förvåning.

- Du skämtar..!

- Nej.

- Allvarligt!! Du... Du har ju redan en pojkvän!!

- Ja, men...

- Vad då men?! Du ska väl inte gå nu och bli otrogen, heller?!

- Nej! Självklart inte! Men...

Hon stod där och började se mer och mer förtvivlad ut.

- Jag vet inte vad jag ska göra!! utbrast hon oroligt.


Från och med den dagen förvandlades jag snabbt från en skolelev till en första klass psykolog (kanske överdriver då men ändå).



(KAPITEL SKRIVET AV AGGE)

Kommentarer
Postat av: Madde

hahaha!! ofta att det här har hänt.... eller det kanske har det!!vad vet jag??!!(hihihi) vem är den hära mystiska sam? vi är snart tillbaka där bakom data rutan (jag borde bli programledare!!!) hahaha!! jag roar mig själv!!

2011-02-09 @ 18:43:17
Postat av: mr.f

hallå?! serenah är inte den bästa spelaren av de alla. jag då. jag är bättre än henne (tror jag) eller jo, det är jag



p.s. MOHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-02-11 @ 18:37:25
Postat av: mr.f

ja agge. det gör du...

2011-02-11 @ 18:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0