Kapitel 6; JULLOV!!

Serenah gick genom en plågsam process. Hon skämdes mycket p.g.a det hon hade berättat för Sam. För Agge var det bara att trösta och stå ut med sin deprimerade vän. Trots allt det olyckliga så skrattade de och hade otroligt roligt.

Tyvärr blev Agge sjuk den sista skolveckan innan jullovet. Hon hade ont i halsen, huvudet och feber. Hon lät förfärligt. Det var då hon började med FaceBook igen. Hon hade ett konto men var aldrig inne förs nu. Det spelade inte någon roll om Agge var sjuk, Serenah krävde tröst och råd från henne ändå genom mobilen. Agge hade aldrig förut haft sådana långa telefonsamtal. Men den sista skoldagen tvingade sjuklingen sig själv att gå till skolan. Hon mådde jätte dåligt men gömde det med sin lycka att få sina vänner igen.

Efter skolavslutning, som var otroligt trevlig, åkte de alla hem. Seranah hade sagt att hon kommit över Sam och Agge jublade av glädje. Julafton blev underbar och trevlig för båda. Agge hade gäster hos sig och Serenah... hon... eh... Jag vet inte! I alla fall så hade de båda bestämt att andra veckan under lovet så skulle de titta på ¨Tron Legacy¨. De bjöd med Adrian. Serenahs pappa skjutsade dem till bion. Fast för att få med Adrian så behövde Serenah ljuga och säga att Agge och han var kusiner. Starkas Agge, som hatar lögner, fick inte reda på det förs de kom fram.

I bion träffade de sina vänner Madde och Marie. Det var inget sammanträffande, Serenah hade bjudit dem utan att förvarna sina andra två vänner, inte för att Marie och Madde är jobbiga! De är jätte trevliga! Strunt samma, i salongen så var det bara de fem vännerna som satt och kollade. Det var tydligen bara Agge och Madde som hade hjärna nog att faktiskt se på filmen! De andra tre bara kacklade!

Sen två dagar efter övergav Agge sina kompisar och åkte med sin familj till USA! Där träffade hon sina kusiner, åkte skidor, såg på ¨127 Hours¨, ¨The Social Network¨ och ¨Pursuit of Happiness¨. Sen en massa andra roliga grejer! Inne på FaceBook var hon såklart också för att hålla kontakt med alla de andra. Men där fick hon till sin shock få veta detta;

Serenah: jag vet att du är trött på att prata om mina komplex och problem, men det här är en nödsituation. jag vet inte hur jag ska säga det här, men jag är fortforrande stöttkär i Sam. jag vet att det inte kommer som en nyhet, men jag vill att du ska veta, trotts att det inte kommer att spela en sån stor roll i ditt liv - allt som jag har gjort under skolåret - färgat håret, kläder, pingis, prat - var för att han skulle för en gångs skull märka mig. men det verkar inte gå något vidare. han chattar aldrig med mig, men han skickar förfrågningar via Petville och Cityville. det är nog inte en sån stor grej att han gör det, men jag vet fortforrande inte vad det betyder - uppmärksamhet eller strunt? på samma gång känner jag nåt speciellt för Adrian. ok, det här kommer som en nyhet, tror jag i allafall. jag vet inte vad det är, men det är nåt speciellt. jag vet inte om jag är kär i honom eller inte, men jag är svartsjuk på honom, för att han har en sån bra relation och vänskap med Sam. jag är också samtidigt avundsjuk på Janine, eftersom Adrian är kär i henne.... men på samma gång så visar Adrian i allafall en gnutta uppmärksamhet till mig - han chattar med mig, vi har täffats en gång under lovet, typ den 2 jan eller nåt. Agge Carlsson, VAD SKA JAG GÖRA?! HJÄLP MIG!

Agge: Detta har hänt hos Primary Children Hospital, Utah.

Dr. Anderson: Mr. and Ms. Karlsson, I am afraid that your daughter has had an heart attack. We have to do an emergency operation on her. Do you know anything that might have done this to her?

Per: No. She has been healthy. No unusual stuff or anything.

Doctor Anderson: Where did you find her?

Erica: We were going to have lunch and when she didn't come we went up stairs to check...and when we opened the door she was lying over the computer and breathing desperately. *crying* Can you save her?

Dr. Anderson: Hope so. She is lucky to be alive. Was there anything on the computer or so that might have made her stressed, panic or surprised?

Erica: I don't know... Maybe. It was on her Facebook messenger page.

Dr. Anderson: What was on the page? What was written?

Erica: Her friend had sent a message about some problem. Agnes have been helping lately but become tired a bit.

Dr. Anderson: That stress might have done it.

Högtalare: Code Blue! Code Blue!

Dr. Anderson: Oh no! All nurses to room 238!

Minutes late...

Dr. Anderson: Her heart have stopped... That stress was to much for her apparently...

Jag vill inte att du förväntar dig att få råd från mig medans jag är på semester! Du får vänta tills på måndag!!!!!

P.S. TRODDE DU ATT HAN SKULLE MÄRKA DIG BARA FÖR ATT DU FÄRGADE HÅRET?! Du skulle ha rådslagit med mig först!

Serenah: jag vet att det var dumt gjort att fråga dig om råd medans du är på semester... men du kommer ju inte på måndag, eller?? du sa ju att ni kommer hem sent på kvällen på måndag.... men ifall du skulle komma på måndag skulle det vara väldigt roligt för mig och Yara....jagf färgade håret inte bara för att han skulle märka mig, men också för att ville det... jag vet inte hur jag ska säga det här, men jag vill klä mig i svart, ha mörkt hår och mörk nagellack.... tror du att jag håller på och bli goth? MEN VAD SÄGER DU OM ATT JAG ÄR KÄR I ADRIAN?! NÅGRA KOMMENTARER, TACK!

Agges hjärta stannade egentligen några sekunder efter hon läste det senaste meddelandet.

(AGGE SKREV DETTA KAPITEL OCH DESSA MEDDELANDEN ÄE DE ÄKTA SOM VI SKICKADE TILL VARANDRA PÅ FACEBOOK, JAG BARA ÄNDRADE PÅ NAMNEN)

Kommentarer
Postat av: mr.f

förlåt mig men det här är för mycket att läsa, jag orkar inte...

2011-03-08 @ 19:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0