Vocaloid

miku


Nu har jag upptäckt något riktigt roligt!!! I Japan har de utvecklat ett sång program där man kan skriva in text och lägga in musik, asså musik man har skapat HELT själv, och så sjunger en röst det!! Jätte roligt!! Tyvärr finns det bara på japanska XD. Men det coolaste är att rösten är helt unik! Det är ingen människa som gör rösten alls!! Visst, då och då låter det lite datoraserat men det låter också väldigt mänskligt! Dessa röster är också karaktärer med namn och utseende och allting!! Karaktärerna kallas för Vocaloids. Den mest kända är Miku Hatsune. Hon har blått hår som är uppsatt i två hästsvanser. Sen så har hon coola kläder. Det är ju såklart att jag inte gillar all musik som skapas med hennes röst. Några andra Vocaloids är Len och Rin Kagamine, Megurine Luka och Yowane Haku.

Det här är min favorit låt med Miku.

Favorit låt med Len.

Favorit låten med Rin.

Bästa låt med Yowane.


Vocaloids har blivit så kända att de har konserter i Japan!! Så här ser de ut. Lite skumt, eller hur? Men jag tycker att det är lite söt. Det finns till och med TV-Spel^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0