Random Moments

Jag är lite uttråkad och vill inte gå lägga mig ännu så jag tänker skriva och berätta om tre väldigt random tillfällen i mitt liv som båda var orsakade av Serenah.
Nummer 1:
Jag har precis vaknat. Febern har gått ner äntligen och jag känner hopp om att jag kan återvända till skolan. Jag tvingar mig att gå upp ur sängen för att äta något. Ut ur dörren går jag, iklädd i morgonrock. Mitt hår är alldeles rufsigt och jag är fortfarande svettig. Precis när jag öppnar dörren hör jag hur en röst säger ¨Hej!^^¨. Ett skrik kommer från min mun och jag ramlar baklänges. Jag tittar upp och ser Serenah som fnittrar och säger ¨Din mamma släppte in mig¨. Inne i mitt huvud ryter jag ¨MAMMA!¨.
Nr 2:
Det är mörk och musiken rusar från datorn in i sladden till hörlurarna och till slut till mina öron. Jag sitter och skriver mina noveller. Jag är djupt inne i mina tankar. Även om jag har slappat hela lördagen är jag nöjd med den. Jag hör sen ljud som inte passar in i musiken. Jag hör orden ¨FRYS, POLIS!¨ från en välkänd röst. Samtidigt som de orden kommer hör jag tjej fnitter. Jag tittar förvånat till vänster från min dator och ser Serenah och Adrian som mörka gestalter. Adrian låtsas att vara en polis och försöker att gripa mig. jag är bara förvirrad och säger ¨Vad är det här för nåt?!¨.
# 3:
Det har varit en lång skoldag och jag är otroligt trött. Jag lägger mig ner i sängen och försöker hålla ögonen öppna. Men det var förgäves eftersom jag drömmer nu. I drömmen är det någon som slår på något mjukt. Jag inser snart att det inte var i drömmen utan i verkligen. Jag öppnar sakta ögonen och ser Serenah skratta och slå på madrassen. ¨Uhh... Försvinn¨ säger jag och drar täcket över mitt huvud. ¨Eh, tack då!¨ svarar Serenah och det är då jag verkligen vaknar. Jag frågar ¨Varför är du här?! Jag är jätte trött!¨.
SKRIVET AV AGGE, DEN TRÖTTA. BYE-BYE^

Kommentarer
Postat av: mr.f

FRYS!!! POLIS!!!

2011-04-14 @ 15:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0